PROGRAM

HIKARI PROGRAM MENTALNE ARITMETIKE

U školi Malac Genijalac primenjuje se originalni HIKARI 光 program Mentalne aritmetike. Hikari na japanskom znači svetlost i simbolizuje proces učenja i buđenja (osvetljavanja) naših mentalnih kapaciteta. Program poseduje jedinstveni metod poreklom iz Japana, kolevke mentalne aritmetike. Nastao je kao rezultat dugogodišnjeg rada psihologa, pedagoga i drugih stručnjaka iz oblasti edukacije i obrazovanja, a zasniva se na upotrebi drevne računaljke abakus (算盤 jap. Soroban) Program se temelji na TBDP pristupu (Total Brain Development Program) i VAK metodi(Vizuelno Auditivno Kinestetičko).

  • TBDP (Total Brain Development Program) predstavlja sistem celokupnog moždanog razvoja kojim se podstiče aktivacija obe moždane hemisfere u ranim fazama života. Kao rezultat te aktivacije poboljšava se niz mentalnih sposobnosti kao što su memorija, inteligencija, koncentracija, mašta…
  • VAK metoda (Vizuelno – Auditivno – Kinestetička) je metod koji se razvio na osnovama neurolingvističkog programiranja (NLP) i podrazumeva uključivanje tri čula (vid, sluh, dodir) u proces učenja. Ova tehnika mogla bi se opisati i kao Vizuelni – vidim to što mi govoriš; Auditivni – zvuči mi dobro; Kinestetički (telesni) – pokaži mi kako da uradim. Naučna istraživanja su pokazala da se najbolji rezultati postižu, kada se u procesu učenja informacije primaju putem različitih čula jer se na taj način aktivira najveći broj neuronskih veza u mozgu. Takvim učenjem proces pamćenja dostiže svoj maksimum jer se primljene informacije prenose sa jedne na drugu hemisferu mozga čime se aktivira ceo moždani potencijal.

Program je namenjen deci, uzrasta od 4. do 12. godine (završno 14), jer se u tom periodu dečiji mozak najdinamičnije razvija. Program je fleksibilno i pažljivo osmišljen uzimajući u obzir individualne potrebe svakog deteta. Učenje se praktikuje u malim grupama (6-12 polaznika), kroz zabavne aktivnosti, različite igre i takmičenja, pri čemu je najvažnija opuštajuća i kreativna atmosfera i pozitivni emocionalni odnosi.

Cilj programa je da dete maksimalno probudi svoje mentalne kapacitete i postane “ Malac Genijalac ”. Mentalni razvoj se postiže na zabavan i razigran način, radom zasnovanim na tri ključne stvari: računanje abakusom, mentalna aritmetika i didaktičke igre. Upotrebom abakusa aktiviraju se obe moždane hemisfere čime se postiže maksimalan intelektualni potencijal. Nakon savladavanja rada na abakusu, učenici su u stanju da obavljaju komplikovane računske operacije kao što su 235 + 64 + 361 – 97 + 196 – 98 = … bez ikakvih pomagala, isključivo misaonim putem, dajući tačan odgovor za samo par sekundi! Ovu sposobnost Malac Genijalac zadržava zauvek, posedujući je tokom čitavog života.