Kao rezultat te aktivacije poboljšava se niz kognitivnih sposobnosti kao što su pamćenje, inteligencija, koncentracija, mašta.
Pridružite se 250+ malaca
Program sadrži jedinstvenu metodu porijeklom iz Japana, kolijevke mentalne aritmetike. Nastao je kao rezultat dugogodišnjeg rada psihologa, pedagoga i drugih stručnjaka iz područja edukacije u saradnji s prestižnim japanskim Institutom Tomoe Soroban iz Tokija.
Škola Malac Genijalac primjenjuje originalni HIKARI 光 program Mentalne aritmetike. Hikari na japanskom znači svejtlost i simbolizuje proces učenja i buđenja (osvetljavanja) mentalnih kapaciteta. Nastao je kao rezultat dugogodišnjeg rada psihologa, pedagoga i drugih stručnjaka iz oblasti edukacije i obrazovanja, a zasniva se na upotrebi drevne računaljke abakus (算盤 jap. Soroban).
Program se temelji na TBDP pristupu (Total Brain Development Program) i VAK metodi (Vizuelno Auditivno Kinestetičko).
TBDP (Total Brain Development Program) je sistem celokupnog moždanog razvoja, podsticanjem aktivacije obe moždane hemisfere u ranim fazama života.
VAK metoda (Vizuelno – Auditivno – Kinestetička) predstavlja uključivanje tri čula (vid, sluh, dodir) u proces učenja. Ova tehnika mogla bi se opisati i kao vidim – čujem – osećam. Istraživanja su pokazala da se najbolji rezultati postižu, kada se u procesu učenja informacije primaju putem različitih čula, čime se aktivira najveći broj neuronskih veza u mozgu. Takvim učenjem proces pamćenja dostiže maksimum jer se primljene informacije prenose sa jedne na drugu hemisferu mozga aktivirajući celokupan moždani potencijal.
Program je fleksibilno i pažljivo osmišljen uzimajući u obzir individualne potrebe svakog deteta. Učenje se praktikuje u malim grupama, kroz zabavne aktivnosti, različite igre i takmičenja, pri čemu je najvažnija opuštajuća i kreativna atmosfera i pozitivni emocionalni odnosi. Mentalni razvoj se postiže na zabavan i razigran način, radom zasnovanim na tri ključne stvari: računanje abakusom, mentalna aritmetika i didaktičke igre.
Prva faza – UPOTREBA SOROBANA (ABAKUSA)
Abakus faza traje tokom početnih nivoa, na kojima se upotrebljava računaljka abakus. Računanje se sprovodi pomeranjem kuglica, pomoću prstiju lijeve i desne ruke. Težište je na finoj motorici i intenzivnim čulnim nadražajima (vid, sluh, dodir). Djeca najprije posmatraju ono što im nastavnik pokazuje i slušaju uputstva, da bi zatim sama preduzela konkretnu radnju. Ovakavim metodom se pokreće intenzivni moždani proces, jer su prstići neprestano u pokretu dodirujući kuglice. Time se aktiviraju taktilni nadražaji koji dalje stimulišu centre u mozgu stvarajući nove neuronske veze (sinapse). Korišćenjem prstiju obije ruke, istovremeno se aktiviraju obije moždane hemisfere i povećava kognitivni kapacitet.
Druga faza – MENTALNA ARITMETIKA I VIZUELIZACIJA
Faza mentalne aritmetike (暗算, jap. Anzan) počinje tokom viših nivoa na kojima se prestaje sa fizičkom upotrebom abakusa. Sada deca počinju da računaju napamet, zamišljajući abakus u sopstvenoj glavi. Posmatrajući, često možemo da vidimo kako i dalje pomeraju prste kao da koriste pravi abakus. Sposobnost vizuelizacije abakusa deca su razvila zahvaljujući aktivaciji desne hemisferi mozga, odgovornoj za maštu, fotografsko pamćenje i kreativnost. Jednom kada se ova sposobnost razvije moguće je dalje uvežbavati sve brže i komplikovanije računske operacije, dok se dečiji mozak počinje ponašati poput pravog super računara.
Cilj programa je da dijete maksimalno probudi svoje mentalne kapacitete i postane “Malac Genijalac”. Kognitivni razvoj postiže se na zabavan i razigran način, radom koji se temelji na tri ključne stvari: računanje abakusom, mentalna aritmetika i didaktičke igre. Upotrebom abakusa aktiviraju se obje moždane hemisfere čime se postiže maksimalan intelektualni potencijal.
Nakon savladavanja rada na abakusu, učenici su u stanju obavljati komplikovane računske operacije kao što su: 235 + 64 + 361 – 97 + 196 – 98 = … bez ikakvih pomagala, isključivo misaonim putem, dajući tačan odgovor u samo nekoliko sekundi! Ovu sposobnost Malac Genijalac zadržava zauvijek, posjedujući je tokom cijelog života.
Program je namijenjen djeci uzrasta od 4. do 12. godine (završno 14.), jer u tom se periodu dječji mozak najdinamičnije razvija. Fleksibilno je i pažljivo osmišljen uzimajući u obzir individualne potrebe svakog djeteta.
Učenje se prakticira u malim grupama (6-12 polaznika), kroz zabavne aktivnosti, različite igre i takmičenja, pri čemu je najvažnija opuštajuća i kreativna atmosfera i pozitivni emocionalni odnosi.
Program ima dva nivoa (osnovni i napredni). Svaki nivo traje po deset mjeseci i prati školsku godinu (od septembra do juna) odnosno 40 nedjelja (120 časova).
Redovna nastava se održava jedanput nedjeljno (radnim danima ili vikendom) u trajanju od 3 vezana časa (3 x 45 min) sa kratkim pauzama između časova.
Program je pažljivo osmišljen uzimajući u obzir individualne potrebe svakog djeteta. Nastava se praktikuje u malim grupama (6 do 12 polaznika).
Sa pravom se može reći da logičke operacije na abakusu predstavljaju pravu moždanu gimnastiku, nešto poput čučnjeva ili sklekova za mozak!
“ Moje dijete je oduševljeno školicom, Malac Genijalac, raduje se časovima i uživa u svim aktivnostima. Školica mu je dala sigurnost i samouvjerenost pri učenju... ”
“ Moje iskustvo sa programom je odlično, djeca su značajno napredovala a vještine koje su stekli poslužile su kao priprema za polazak u prvi razred... "
"Sve pohvale bih uputio radu škole Malac genijalac Nastavnici se sa puno ljubavi i visoke strucnosti se predaju svakom djetetu 100%. Moje dijete pokazalo je veliki napredak za vrlo kratak period, pažnja mu je odlična i ono što je najlepše on jedva čeka da dodje u školu da uči"
Pogledajte kratki promo film o školici Malac Genijalac i programu mentalne aritmetike koji su pripremile naše kolege iz Srbije.
Budite u toku sa svim dešavanjima i aktivnostima škole Malac Genijalac. Pratite naš blog...